Thursday, May 5, 2011

kaitkan....

orang memberi, kita menerima.???

kacang lupakan kulit.???

habis madu sepah dibuang.???

akibat nila setitik, rosak susu sebelanga.???

rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. ???

dulu, kini dan selamanya.???

susu dibalas dengan air tuba.???

kecik2 xmau mati, suda besar menyusahkan orang.???

gunting dalam lipatan.???

musuh dalam selimut???

diam-diam ubi berisi???

menara gading impian dicipta,
minta bantuan menyambung nyawa (???),
tahun ke-5 ijazah diterima,
kompom happy tp pinjaman PTPTN jgn dilupa.

Syukurla nak...
kita xbuat pinjaman tuk sambung belajar. elaun beribu2 dapat. cak banding dgn pelajar U yg len.
syukurrrr......
Ikhlas...memberi dengan ikhlas.

Kau beri bantuan, aku terikat dengan syarat yang kau buat.
 ikhlas?

Aku tau kau niat baik lindungi aku tp kau xdengar pendapat aku pasal kaedah yg kau guna tuk lindungi aku. aku kau lindungi dengan tembok2 tinggi dan kebal ibarat penjara.
kau pikir aku apa??

aku lambat, kau denda..kau lambat siapa kisah??

semua ketidak puas hati yang kita rasakan mungkin terjawab jika kita melihat di mana kedudukan kita. Sama ada di atas atau di bawah.
tapi siapa sakit naikla atas (lagu enjit2 semut)...(usaha tuk tegakkan kebenaran yg kau rasa benar)

p/s:
kawan2,
kita sabor je larr..
tapi klu xsabor...
kita bakor je la..
hehe...




2 comments:

  1. saya sukung! kita bako je! (>_<)

    ReplyDelete
  2. hahah..but b4 kita bakor..kita sabor dlu..if xble sabor..brula kita bakor...hihi :)

    ReplyDelete