Monday, October 15, 2012

PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2012



Sekarang ni aku tengah menduduki peperiksaan akhir bagi tahun 2012. Subjek yang aku tengah perah otak sekarang ni ialah Bahasa Melayu penulisan. Soalan dia takda la susah pun. Memang standard umur aku lah.

Eehrrmm…

Masuk hari ni, dah banyak kali aku duduk jawab soalan exam ni..blum kira lagi ujian bulanan, gerak gempur, ujian orentasi UPSR.. dan macam-macam lagi lah. Bukan mau cakap apalah, tapi serius aku penat. Belajar xsampai seminggu, dah kena test.

Bayangkan jak lah.. dalam sehari purata subjek yang aku belajar bersamaan dengan empat subjek. Rehat hanya 20 minit daripada 5 jam 20 minit. Tiada masa rehat semasa pertukaran subjek. Penat gilak. Baru jak habis jawab soalan kira-kira, dah sambung tulis karangan 180 patah perkataan. Tu tak masuk lagi cikgu bebel, marah segala bagai. Huh…

Sama jugakla macam masa sekarang ni, tengah exam. . lepas subjek BM ni, sambung plak subjek pendidikan seni visual..nasiblah PSV ni aku minat..kalau tak…cincai la aku lukis nanti..
Ok ok..aku tau, aku tengah mengeluh sekarang..padahal ni semua untuk masa depan aku jgk. Kalau aku tak berusaha sekarang, mana dapat hidup senang masa akan datang.kan?

Aku Cuma mau luahkan perasaan penat aku ni jak. Kalau aku tak luah, aku xdapat idea mau jawab soalan karangan ni..hihi…ba, masa menjawab ada 45 minit lagi. Aku terpaksa berhenti taip ni untuk sambung balik perah otak buat ayat-ayat dramatik untuk karangan  soalan no.3 “Guru Yang Saya Sayangi” hehehe..saya sayang cikgu Zaidi sebab dia yang ajar subjek ni..hihi..pancingan  supaya cikgu ble bagi markah lebih..hikhik..

ok cau. J

No comments:

Post a Comment